sâmbătă, 5 aprilie 2008

Să tot scrii...

Am trecut de faza sophisticated-boring a zilei şi, întoarsă de la concurs, îmi permit o levitaţie pe teme diaristice. Înainte, însă, o critică de tătă critica! Chiar a fost fain, în afara celor câteva contracandidate cu tendinţe emo care şi-au etalat fularele-cuib. Noroc că n-am văzut insigne, sau frizuri pe-parte. În schimb, am văzut un tricou cu Nirvana, ceea ce , pentru necunoscători, e o raritate la concursurile de română. Spun asta fiindcă de la o vreme începusem să regret absenţa la olimpiadele de mate, pentru motive cât se poate de subiective. Mai întâi, fiindcă participanţii aveau acea doza de raţionament abstract şi de optimism care nu i-ar fi lăsat nicicum să alunece spre emo, erau majoritatea băieţi, deci minus fiţe şi, inevitabil, roacări.(De aici pot fi excluşi "năstureii" de la militar, cărora uniforma nu le permitea prea multă extrovertire, dar cine ştie ce suflet de metalari s-o fi ascunzând în unii dintre ei?!). Acum nu vreau să fiu răutăcioasă, dar văd că felul meu de a observa din afară lucrurile s-a contaminat rău de tot. Mai demult puneam judecata asta caustică pe seama perfecţionismului meu, dar asta a rămas doar o justificare fiţoasă.

Se şi înţelege de ce...În ultimul timp, dacă nu se mai poate vorbi de concentrare şi de seriozitate la concursuri, din partea mea, bineînţeles, trebuie să îmi găsesc şi ceva puncte de focalizare prin decor, aşa ca să nu mă plictisesc.

Vă spuneam că a fost un concurs serios, că nu de alta am participat eu, încă selectată din nuj câte sute de lucrari. Subiectul a fost tare şi nu prea. Trebuia să redactez jurnalul pe trei zile al unei personalităţi culturale sau personaj, ţinând cont de mai multe chestii....evident, fix cele pe care nu le-am urmărit eu în lucrare. L-am ales pe Hermann din Orbitor, şi am vrăjit despre un jurnal de-al lui Mihail Sebastian pe care el l-ar fi găsit nuj pe unde. În fine, mi-a plăcut cred că vreo 5% din ceea ce am scris, aşa că nu-i rostul să-mi fac iluzii despre valoarea fake-creaţiei mele.

Deocamdată e prea ploaie afară ca să nu-mi permit eu un somnic la amiază.

Niciun comentariu: