miercuri, 19 decembrie 2007

Zapada cu pete de sange

Ziua a inceput tarziu, printre angoase si vagi licariri de speranta. Principala "datorie" a zilei a fost sa cumpar cadouri pentru cei dragi. Oferta nu m-a prea incantat, ce sa mai spun de serviciul de "tratare a clientilor". Printre vanzatoare crizate si mosnegei derutati, nu mai spun de valurile de "scoleri" cu plasute de cadouri, am gasit intr-un final ceva care sper sa le starneasca un zambet celor dragi. Ssst, secret!

Tot un deal si-o vale in GH, printre gramezi de zapada cu nisip (sau, mai degraba, invers) lumea se preface ca isi indeplineste misiunea academica. Scoala..."din parti". Noroc de colinde! Am facut si eu pe baba curioasa, si am ascultat pe la usi, cum toata lumea colinda la ore. Ei, cu mici exceptii, caci la "Ziua portilor deschise", sau mai bine "scoase din balamale", a participat un efectiv numeros de mesteri, maistrii si maestrii. Impresia asta de openness a picat numai bine pentru atmosfera sarbatorilor: "sa fim mai buni, mai intelegatori mai open-hearted!"

A inceput si curatenia acasuca, in sunet de colinda cu bormasina, de "Florile dalbe" si batai de covoare. Mi-a iesit si miscarea asta, mai ales ca " la mission de nettoyage" ma face sa-mi intru in drepturi pentru pregatirile de sarbatori. Trec imediat la redecorarea camerei si va spun ce a iesit.

Simt ca deja a inceput sa miroase a Craciun , "a mar si-a zori" si poate ca e chiar mirosul de iarna tanara cu ger. Prin zapada, mi se pare ca pete de sange sunt oamenii, pete de neliniste faptele, pete cenusii gandurile de singuratate. Si eu sunt o pata vie, miscatoare si lunec incet pe zapada....numai de nu s-ar topi.

Niciun comentariu: