duminică, 3 mai 2009

Maneaua Mtv

Nu suport RnB-ul. Dintr-o aversiune pentru manele şi un dram de ureche muzicală, îmi dau seamă că pussycat dolls, timberland sau mai stiu eu ce rihanna, dacă ar învăţa să cânte în română, ar vocifera prima oară un "fără număr" cu ecou. Totusi, sunt tolerantă dacă e vorba de gusturile muzicale ale Jacobs-ilor pentru petreceri, însă până la un punct. Punctul 1 ar fi asta:



pussicat dolls Jai Ho 2009



Înţeleg şi inspiraţia din cultura orientală şi includerea pe coloana sonoră a celui mai premiat film de la Hollywood, dar cea mai rudimentară înţelegere a mesajului sonor nu mă duce cu gândul mai departe de o manea.
Să zicem că e totuşi un gen muzical, produs al fanteziei creatoare, indiferent de ce rasă /etnie e ea(fantezia!) - mă refer aici la RnB/manele. Ce mă deranjează este kitchul promovat prin acestea, cel vestimentar şi de atmosferă. Nu mă încumet să embed aici material video, fiindcă ar agresa cu siguranţă retina publicului, dar un exerciţiu de rememorare al secvenţelor văzute pe Mtv de orice posesor de telecomandă confirmă ideea - nu destul că e foarte invaziv stilul, dar mai e si oferit in exclusivitate....
Asta fiindcă rockerii, sau orice muzicieni cu greutate, investesc mai mult în concerte live, decât în promovări pe sticlă cumpărate cu bani grei de fătuci cu gablonţuri.
Hai să mai dau un exemplu, să mă ţineţi minte.



Rakata-Daddy Yankee

Niciun comentariu: