vineri, 20 martie 2009

Twilight

De mult timp nu m-a încercat o atât de mare vulnerabilitate la un film. De fapt, cred că e chiar prima de felul ăsta. De vreo săptămână încoace, de când am răspuns recomandărilor din partea publicului şi l-am vizionat, m-am ataşat ciudat de irevocabil de "Twilight". Din zvonurile de dinainte nu ştiam decât că e un "film cu vampiri,cheesy şi pentru fete". Şi totuşi...
Pe un fir narativ simpluţ şi uneori previzibil, filmul vrăjeşte, cred, nu atât prin punerea în scenă, cât prin punerea în imagini. Cu un prolog destul de 'sauvage' şi de impersonal, intrarea în acţiune e abruptă -imaginea aproape mereu vinovată a Bellei (Kristen Stewart) şi plecarea ei din Phoenix introduc o atmosferă de nesiguranţă - transpusă la nivel cinematografic printr-o lumină difuză care accentuează contrastele. Acest 'twilight', un crepuscul permanent, va însoţi acţiunea până în scena finală.
Tot clişeul- tată clumsy, nouă şcoală, noi colegi, priviri insistente, gossips - e un pretext pentru întâlnirea cu Edward Cullen (Robert Pattison) şi inevitabilul 'coup de foudre'. Vulnerabili unul la celalalt, cei doi trăiesc o iubire controlată de omenescul sau neomenescul din ei - el, nemuritor şi rece, vampir 'vegetarian', trebuie să îşi stăpânească setea de ea, gândul tânăr pe care nu îl poate citi, dar de care este înfruntat. Iubirea evoluează cu semi-happy end, cu câteva scene cheesy, şi no sexual intercourse, care o fac să se clatine între platonic şi banal.
Cred că mi-a plăcut atmosfera indusă de film, asta incluzându-l pe leading actor:D, muzica, imaginile panoramice şi ...luminaaaa. Mi-a dat o senzaţie de ... vis translucid, cu chipuri palide, cu priviri adânci, cu teama de a lăsa urme pe unde gândesc.
Mă simt cumva vinovată că toată gama de impresii post-vizionare s-a format prin asociere cu aspiraţii din viaţa reală- în primul rând, atmosfera de Bremen ploios de unde ţi-ai dori pe de o parte să scapi, pe de alta să rămâi, munţi şi pajişti ca pe acasă, lume banală într-un oraş mic şi El-ul perfect, venit ca de pe altă lume. Se mai întâmplă...

4 comentarii:

Anonim spunea...

Ai citit cărţile? Dacă nu, ţi le recomand, mai ales că ai văzut şi filmul şi îţi va veni mult mai uşor să îţi imaginezi personajele. Eu am citit iniţial cartea I, după care am vizionat filmul, care m-a fascinat :x
Actorul e absolut superb şi surprinde perfect personajul creat de Stephenie Meyer. Eu am citit pe nerăsuflate primele 3 cărţi, acum trec la ultima şi sunt nerăbdătoare să aflu deznodământul. Dacă vrei, dă-mi un IM şi ţi le dau eu :D

Arisme spunea...

Hi-hi, mai am putin din primul volum :D:D. Si am facut rost si de restul. Intr-adevar, cartea(ma refer aici la primul volum) e mult mai frumos construita pentru detalii. Cred, totusi, ca unele personaje secundare din film (jasper, rosalie s.a.) ar fi putut fi mai bine alese ca sa corespunda cartii.

convallaria_majalis spunea...

măi...dacă pe tine te-a fascinat, am să mă uit şi eu.e o adevărată nebunie în jurul acestui film, toată lumea citeşte , se uită a n-şpea oară la el;a devenit un mod de a socializa.
poate...ia locul fumatului?!:P

convallaria_majalis spunea...

post-vizionare: filmul e foarte ortodox(într-un mesaj subtil, desigur): cu cât abţinerea de la contactul fizic e mai mare cu atât e dragostea mai puternică, şi iubirea e o "chestiune" de simţuri dincolo de trupesc.
mi-a placut, fireste...